fredag 26 mars 2010

Lektionsplanering

Enligt SVT så är våren snart här! Verkar lovande tycker jag och idag är det i alla fall soligt. Jag fick ett samtal från min nya handledare på Brandbergsskolan idag. Spännande med tanke på att jag inte visste att jag skulle byta handledare. Jag vet i alla fall vem hon är och har träffat henne tidigare. Hon verkar jättebra så jag är nöjd! Ska hålla i sex lektioner med en sexa och några med åttor och nior i elevensval. Ska bli kul! Nu har jag suttit och "brainstormat" ett litet tag. Det är inte så lätt som man tror men jag har fått en jättebra bok av Elias mormor Minge i julklapp. Människosaker heter den och är en antologi med noveller och dikter från Asien, Afrika och Latinamerika. Något som är ännu bättre är att det finns en handledning till den på nätet. Där ska jag nog plocka något från tror jag. Ska till Brndbergen på onsdag nästa vecka och prata med min nya handledare om lektionerna.




Nu är det dags att plugga lite inför tentan på måndag.

1 kommentar: