torsdag 25 mars 2010

Att handla mat och drottning Kristina

Nu när det börjar bli tomt i kylen är det dags att åka och storhandla på Willys! Jag har nog aldrig planerat så mycket för det här som den här gången. Jag har till och med gjort en kalkyl på hur mycket det kan komma att kosta. Allt för att vara så förberedd som möjligt! Är man student så gäller det att planera sin mat. Det får ju inte kosta hur mycket som helst och ska ändå räcka i en månad. Detta faktum innebär alltså mycket nogrann planering och omsorgsfullt valda recept. Nu är jag redo att ta mig an Willys labyrinter!

Innan jag gör det så måste jag vänta på att Elias kommer hem. Han är och hämtar böcker till sin VFU. Jag sitter här och försöker skriva en saga om drottning Kristina (1600 - tal). Till Elias och en av hans lektioner. Det är riktigt roligt faktiskt, fast jag borde egentligen plugga men jag skjuter upp det till i eftermiddag.

Ikväll är det Vampire Diaries en av mina serie favoriter. Måste verkligen läsa böckerna också (av L.J. Smith)!
Jag tänkte också testa ett nytt recept ikväll! Vet inte riktigt vilket men det blir spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar