fredag 22 januari 2010

Morotsmobben har kommit till Sverige!

Läste i Metro (torsdag 2010-01-21) att det amerikanska fenomenet "Carrotmob" har landat på svensk mark. Morotsmobben innebär att kaféer,krogar och butiker belönas för att tänka grönt genom att de får ett besök av en morotsmobb som helt enkelt KÖPER! Är det inte en underbart rolig idé?! För att citera Metro som sa det så bra: "Tanken bakom mobbaktivismen är att företag gör vad som helst för pengar - och vem som får pengarna styrs av konsumenten, som kan göra aktiva val."

"-Många är trötta på trista bojkotter. I stället dinglar vi den här moroten framför näsan på företagen, säger Dan Engström."

Företag spelas ut mot varandra, genialt! Läs mer om morotsmobben på: http://www.carrotmob.org/

Alla citat från: Metro (torsdag 2010-01-21)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar